Föreningen Norden i Norrköping bildade 27 mars 1936.
Norrköping
Föreningen Norden utgår från en tydlig idé: att Norden blir bättre när vi möts och samarbetar över gränser. Vi i Föreningen Norden tycker om att träffas och dela gemensamma upplevelser med en nordisk anda. Vi är nyfikna på Norden helt enkelt!